مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارت‌های زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم

الهه فراهانی؛ محسن سعیدمنش؛ فرنگیس دمهری

دوره 12، شماره 47 ، مهر 1401، ، صفحه 225-248

https://doi.org/10.22054/jpe.2023.69579.2476

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارت‌های زبانی و مهارت‌های اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم بود. روش این پژوهش روش نیمه آزمایشی  با طرح پیش‌آزمون_پس‌آزمون همراه با گروه گواه در نظر گرفته شد. جامعه آماری شامل تمامی کودکان مراجعه‌کننده به مراکز اوتیسم شهر قم در سال ...  بیشتر